Sunday, February 19, 2012

senyum itu... INDAH

Assalamualaikum...


"Senyumlah senyumlah aaahai cik mek molek" - sedikit sedutan dari lagu Dato' M Daud Kilau :DD  Tengok! Dato' M Daud Kilau pun suka kalau kita senyum. eh..


Korang tau tak, semasa korang senyum 16 otot muka digerakkan untuk membentuk senyuman manis ^__^ manakala 43 otot digunakan apabila muka seseorang itu masam. Lepas tu kan, senyum juga merangsang pengeluaran endorphins (sejenis bahan kimia yg dihasilkan oleh otak untuk mengurangkan rasa sakit.)


Erkkkk~ nape berkerut-kerut dahi tu? korang tak percaye? ok. sila rujuk SINI laju-laju


Nabi Muhammad S.A.W pernah berkata bahawa
"Senyum kepada saudaramu adalah satu sedekah"


Jadi sahabat sekalian.....



Senyum ! :D tak perlu kata apa-apa ~


6 comments:

♥ Cik Zack ♥ said...

senyum itu kan sedekah :) senyum2 lah selalu. hehehe ^^

gdsbnga said...

senyum kite mahal sebab ade lesung pipit :P haha

Cik Atien said...

senyum lah ahai cik mek molek.. hehe

Anis Adila Aris said...

yang manis bertambah manis kalau senyum :)

Atiqaa Payung said...

Senyum satu sedekah. cara mudah mendapat pahala :)

Mat Som said...

SENYUM ITU SESUATU yang tak boleh dibuat, pada saya.

Di sekeliling kita
Ada org tak pandai senyum
Bukan mereka sombong, tapi dah keturunannya macam tu.

Tapi setengahnya apabila diajak berbual, banyak pula cerita. Tak henti-henti MASH.

MASH kena anjurkan satu kursus
KURSUS SENYUM.