Thursday, July 26, 2012

Jangan Menangis Wahai Hati


Assalamualaikum semua...
Semoga korang berbahagia hendaknya :')


Malam ni hati aku tak berapa sedap. Hati bercampur-baur. Ada sedih, ada marah, ada kecewa, ada duka, ada rapuh. Semuanya bercampur dalam satu hati. Hati ini ! Hati aku ! Hanya Allah dan aku saja yang tahu betapa terlukanya hati ni. Rasa nak menjerit sekuat hati. Tapi apa kan daya.
:'(

Jangan menangis wahai hati. Jangan bersedih. Bersabarlah wahai hati. Di setiap apa yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya. Pasti ada berita gembira disebalik kepayahan itu. Allah turunkan dugaan pada kita, supaya kita kuat. Supaya kita ingat kepada-Nya. Supaya kita lebih dekat dengan-Nya. Supaya kita meminta dan menadah tangan pada-Nya.

"Allah will never leave you empty. He will replace everything you have lost. If He ask you to put something down, then it's because He wants you to pick up something greater"

hmmmmmmmm................
Aku tak boleh cerita kat sini tentang apa yang berlaku dan yang telah membuatkan aku sedih. Maaf kepada semua pembaca. Tolong jangan tanya mengapa. Aku takut air mata ini tumpah lagi. Aku tak sanggup. Sesungguhnya aku sedang berdukacita :'(



2 comments:

Miz Lavida said...

tengs for ur comment dear . . ko jgn la berdukacita . .myb hati kite same . . ade sedih , ade marah , ade kecewa . sume digaulkan dalam satu resipi . . cume keaadaan jer yg membezakan . . insyaAALLAH , myb sinar tok ko akn dtg lg . . tp bukan bg aq . . org yg da bg aq sinar n kekuatan dh peg tinggalkanaq n kesedihan pd aq dlm keaadaan aq xsihat mcm ni . . jgn sedih ye kawanku syg . . ^_^

Anis Adila Aris said...

sabar aer dear :)
mesti ada hikmah disetiap apa yg jadi..